söndag 6 juli 2008

Oväntad vändning

Idag på förmiddagen skulle jag åka upp och återansluta till mina vänner på tjejridlägret. När jag kom fram hade min goda vän E precis lyckats snubbla omkull med sin häst och få den över sig.

Allt verkade ha gått förvånansvärt bra men vi beslutade ändå om att åka in och kolla så att hon var hel. Efter att E (numera omdöpt till "Foten") och jag hade tillbringat dryga fem timmar på Kungälvs sjukhus akutmottagning kunde vi konstatera följande:

  • Min vän Foten är ett fysiskt praktexemplar. Efter varje test som gjordes log läkaren stort och sa: "Bra, bra!"
  • Vår nyuppfunna lek, "Lars eller inteLars" är mycket underhållande.
  • Vi tror inte att det är lämpligt att fnittra inne på akutmottagningar. Vi tror att det lämpar sig bäst att vara allvarsam och ha ont, helst på flera ställen.
  • När vi kom in på akuten och Foten blev den enda patienten med en ålder under 70 år var hon genast mycket populär. Speciellt bland de manliga sköterskorna.
  • De skador som Foten ådrog sig av detta olyckliga fall är: En styck vrickad fot, en lättare hjärnskakning samt ett väldigt färgglatt öga. Allt som allt kan man konstatera att hon hade änglavakt.

Inga kommentarer: