måndag 3 december 2007

Bloggen (och jag) har landat!

Efter mycket om och har jag landat på Kastrup! Sitter på golvet utanför gaten och väntar på anslutningsflyget till Göteborg.

Konstiga saker som hände på vägen hit:

1, Världens längsta och nogrannaste säkerhetskontroll på Capital i Beijing. Det har hänt nåt. Det var inte normalt. Dom tog ut min POCKETBOK och röntgade den separat. Som sagt, inte normalt. Men i Kina får man ju aldrig vet om det har hänt något. Bäst att hålla massorna ovetandes..

2, Satt en tant snett framför mig på flyget som satt blickstilla med väskan i knäet i samma position hela flygresan. Ganska imponerande med tanke på att den är 9 & 1/2 timme!

3, Killen bredvid mig luktade otroligt illa. Iofs inget konstigt, brukar vara så när jag flyger. Det konstiga var att jag kan inte riktigt bestämma mig för vad det var för sorts dåligt lukt som han utgav. Mycket märkligt.

4, När jag äntligen kom av flyget i Köpenhamn så står det tre poliser och väntar vid gaten. Kändes läskigt, som att dom väntade på att ta någon som var med på flyget.

5, Sen när man kommit ut från gaten så väntade ytterligare en extremt omständig säkerhetskontroll. Har jag missat nåt? Sen när måste man gå igen säkerhetskontroll när man är i transit?

Hur som helst så tycker jag att det räcker med konstigheter nu. Nu vill jag bara hem. För det är dit jag är på väg.

Inga kommentarer: